ΜΑΝΩΛΗΣ έγραψε:
Λοιπόν έχουμε και λέμε.
Μια βάρκα παλιά , ας είναι και ξύλινη με πετρέλαιο μηχανή γύρω στα 5 με 7 μέτρα , τη βρίσκεις με από 2500 έως και 3500 άντε 4000.
Για να κάνεις έλεγχο στο σκαρί πρέπει να έχεις δικό σου άνθρωπο γνώστη και εμπιστοσύνης.
Για τον έλεγχο κινητήρα , πάλι τα ίδια με τα παραπάνω.
Λιμάνι για να την βάλεις.
Το ετήσιο κόστος είναι και αυτό ένα θέμα.
Με τα λεγόμενα διαφόρων , δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 300 άντε 400.( θέσης )
Κόστος συντήρησης, μια φορά το μήνα μπάνιο και πλύσιμο γάστρας στο νερό ( χειμώνα – καλοκαίρι) , και μια φορά το χρόνο έξω.
Περιορισμός στα ψαρέματα και ταξίδια .( γεωγραφικός περιορισμός )
Ταχύτητα το πολύ 10- 15κόμβοι , μπορεί να λέω και πολύ.
Από την άλλη .
Μια 5μετρη βάρκα με 4χρονο κινητήρα, τιμονιέρα και τρέιλερ , δεν πέφτει κάτω από τα 6000 με 7000.
Γιατί τιμονιέρα τη μια και λαγουδέρα την άλλη.
Αν είναι βάρκα – ταχύπλοη , προτιμώ τη τιμονιέρα γιατί όπως και να το κάνουμε μου είναι πιο εύκολο για κάποιο λίγο μεγαλύτερο ταξιδάκι για ψάρεμα, ή για μπάνιο με όλη τη φαμίλια.
Μιλάω για 4χρονο κινητήρα για να λιγοστέψω τα έξοδα κίνησης.
Κόστος συντήρησης σχεδόν μηδενικό.
Από ψαρέματα τώρα , όλα και χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς.
Από τη μια έχουμε λοιπόν μια βάρκα με 3500 , που θέλει κάθε χρόνο κάποια χρήματα συντήρησης, και από την άλλη μια βάρκα με 6000 που θέλει μόνο τις βενζίνες της.
Αν το οτιδήποτε πάθει κάποια από τις 2 , ποια είναι πιο εύκολο να τη πετάξεις χωρίς να στεναχωρηθείς ιδιαίτερα.
Βέβαια και στη πρώτη περίπτωση μη ξεχνάμε και κανένα 1000 το χρόνο με προσωπική εργασία , για όσο χρόνο την έχουμε.
Και που καταλήγουμε……..