|
|
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Προετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Παρ 08 Ιούλ 2011, 21:36 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Η Άνοιξη έφυγε και μύρισε καλοκαιράκι. Καιρός για εξορμήσεις με το σκάφος. Είναι όμως έτοιμο το σκάφος μας για να ανταπεξέλθει σωστά και με ασφάλεια στης καλοκαιρινές μας εξορμήσεις,η θα τρέχουμε τελευταία στιγμή σε κάποιο συνεργείο όταν δούμε ότι κάτι δεν πάει καλά!! Παρακάτω θα δούμε και θα αναλύσουμε τι πρέπει να κοιτάξουμε στο σκάφος μας και τι μπορούμε να φτιάξουμε. Προσοχή!!
Σε καμιά περίπτωση δεν καταργούμε τον μηχανικό μας.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Google
|
|
|
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 10:46 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Το πρώτο πράγμα που κοιτάμε στο σκάφος μας αν λειτουργεί σωστά είναι η ντίζα τιμονιού. Τι να το κάνω να λειτουργεί σωστά η μηχανή και να μη μπορούμε να οδηγήσουμε το σκάφος!! Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Όταν γυρνάμε με το σκάφος μας από την θάλασσα,πότε δεν ξέρουμε πότε θα το ξαναρίξουμε.Καλό είναι το τιμόνι να το γυρνάμε έτσι ώστε η ντίζα του τιμονιού να είναι έξω από την μηχανή και θα σας πω αμέσως το γιατί. Λόγο της ακινησίας ενδιάμεσα στην ντίζα και στον σωλήνα της μηχανής δημιουργούνται άλατα και σκουριά με συνέπεια να κολλήσει το τιμόνι μας. Όταν βρεθούμε μπροστά σε ένα τέτοιο πρόβλημα η λύση είναι μια. Καταρχάς θα χρειαστούνε 2 μπορεί και 3 άτομα. Το ένα άτομο ζορίζει λίγο το τιμόνι στρίβοντας το προς τα αριστερά. Το δεύτερο άτομο πιάνει την μηχανή από πίσω από το καπάκι,(εννοείτε ότι θα είναι κατεβασμένη),και την στρίβει έτσι ώστε η ντιζα του τιμονιού να μπει μέσα στον σωλήνα της μηχανής. Το τρίτο άτομο παίρνει μια βαριοπούλα και με λίγη δύναμη χτυπάει τον άξονα μέχρι να ξεκολλήσει.Αν δεν είναι έξω η ντιζα,(γιαυτό είπα προηγουμένως ότι πρέπει να είναι έξω),τότε όλα αυτά που είπα γίνονται αντίστροφα,(γύρισμα τιμονιού,γύρισμα μηχανής)και αυτός με την βαριοπούλα χτυπάει την βάση της μηχανής στο σημείο που είναι βιδωμένο το άκρο (Ζ) που ενώνει την ντιζα με την μηχανή. Μόλις ξεκολλήσει η μηχανή ψεκάζουμε την ντιζα με αντισκουριακο (WD40) και με ένα πανάκι καθαρίζουμε την ντιζα από τα παλιά γρασσα και από το αλάτι.Στην συνέχεια γυρνάμε την μηχανή μια δεξιά και μια αριστερά επαναλαμβάνοντας την ίδια διαδικασία. Όταν δούμε ότι δεν βγάζει παλιά γρασσα η ντιζα,βάζουμε γρασσο θαλάσσης και την γυρνάμε συνέχεια μέχρι να γρασσαριστει καλά. Σε περίπτωση που δεν μπορούμε να ξεκολλήσουμε την ντιζα,μην προσπαθήσετε να χτυπήσετε με πολύ δύναμη την ντιζα με την βαριοπούλα γιατί θα την κεφαλωσετε και μετά δεν θα βγαίνει. Τότε θα σας συμβούλευα να την πάτε στον μηχανικό σας.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 11:42 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Χειριστηριο-Ντιζες
Ενα αλλο πραγμα που κοιταμε στο σκαφος μας,ειναι να δουλευει σωστα το χειριστηριο μας. Τσεκαρουμε της ντιζες μας μηπως ειναι πουθενα φαγωμενες,(σινηθως στα σημεια που κανει καμπύλη) και αν ειναι φαγωμενες της αντικαθηστουμε(αν μπορουμε μονοι μας και ειμαστε σιγουροι)αλλιως αν δεν γνωριζουμε,λεμε στον μηχανικο μας να της αλλαξει. Σε περιπτωση που ειναι καλες οι ντιζες μας και δουλευουνε καλα(μαλακο χειριστηριο),τοτε απλα της γρασσαρουμε στην μερια που ειναι στην μηχανη.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 12:40 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Ιμπελερ-Τρομπα νερου.
Το ιμπελερ ειναι η τρομπα νερου της μηχανης μας και βρισκετε στο ποδι. Ειναι το ποιο ευαισθητο σημειο της μηχανης μας και γιαυτο πρεπει να του δεινουμε την μεγαλυτερη προσοχη. Απο τι χαλαει!! Συνηθως απο θερμοκρασιες. Λογο οτι ειναι κατασκευασμενο απο λαστιχο,το ιμπελερ μας καταπονειτε απο...θερμοκρασια του ηλιου,απο καποια σακουλα που εχει παρει η μηχανη μας στην πορεια και δεν το εχουμε παρει χαμπαρι,και απο την ακινησια. Κανονικα το ιμπελερ θελει αλλαγη,χρονο παρα χρονο,ομως καλο ειναι να κατεβαζουμε ποδι καθε χρονο. Ετσι και τσεκαρουμε αν ειναι καλο(δεν εχει σκληρηνει) και ταυτοχρονα γρασσαρουμε της βιδες και τον αξονα του ποδιου χωρις να εχουμε τον φοβο μηπως κολλησει το ποδι.
Αν δεν ξερουμε πως να κατεβασουμε το ποδι απο την μηχανη καλο ειναι να πηγενουμε στον μηχανικο μας.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 13:49 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Ποδι μηχανης(βαλβολινες-Προπελα)
Βαλβολινες Οι βαλβολινες ειναι λαδια που βρισκονται στο κιβωτιο των ταχυτητων(σασμαν) και λιπαινουνε τα γραναζια και τα ρουλεμαν που βρισκοντε μεσα σε αυτο. Της βαλβολινες της αλλαζουμε υποχρεωτικα μια φορα τον χρονο αλλα καλο ειναι να της αλλαζουμε 2 φορες τον χρονο.Με αυτον τον τροπο τσεκαρουμε για τυχων νερα που μπορει να εχουνε περασει στο σασμαν απο καποια τσιμουχα και προλαβενουμε να μπουμε σε περιπετειες και οικονομικες αλλα και ψυχολογικες. Η αλλαγη της βαλβολινης ειναι πολυ απλη. Στο κατω κατω μερος του σασμαν υπαρχει μια βιδα που την ξεβιδωνουμε για να φυγουνε οι παλιες. Επισεις ποιο πανω απο το σασμαν και ενδιαμεσα στα δυο πτεριγια υπαρχει και αλλη μια που γραφει OIL. Ξεβιδωνουμε και της δυο και αφηνουμε να αδειασει απο της βαλβολινες. Προσεχουμε παντα μη χαλασουμε τα φλατζακια που ειναι στης βιδες. Αφου δουμε οτι εχουνε αδειασει περνουμε το σωληναριο και κοβουμε πανω πανω με ενα μαχαιρακι αλλα πριν απο το κωνικο.Τοποθετουμε το στομιο στην κατω τρυπα και πιεζουμε σιγα σιγα να μπει η βαλβολινη μεσα (αναλογος με τους ιππους της μηχανης περνει 1-2-3-4 σωληναρια).Μολις η βαλβολινη ξεχυλησει απο την πανω βιδα,βιδωνουμε μιση στροφη,και πρεσσαρουμε την βαλβολινη μεχρι να βγει εντελος ο αερας που εχει μεσα.Κατοπιν βιδωνουμε την πανω βιδα,την σφιγκουμε,και με μια γρηγορη κινηση βγαζουμε το σωληναριο και βιδωνουμε και την κατω βιδα.Μετα τσεκαρουμε αν ειναι σφιγμενες καλα και οι δυο βιδες και οτι δεν χανει απο πουθενα λαδι και ειμαστε έτυμοι.
Προπελα Η συντηρηση της προπελας ειναι πολυ απλη. Βγαζουμε την προπελα,την καθαριζουμε,βαζουμε γρασσο θαλασσης,την τοποθετουμε ξανα,και γυρναμε την προπελα (με νεκρά στο χειριστηριο) για να δουμε αν γυρναει ελευθερα. Αν μηνει η προπελα πολυ καιρο χωρις να βγει,υπαρχει περιπτοση να γινει ενα με τον αξονα,(λογο αλατων) και να μη βγενει. Σε περιπτοση
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
fox (Αντώνης)
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 14:30 |
|
Εγγραφή: Δευτ 04 Απρ 2011, 09:58 Δημοσιεύσεις: 230 Τοποθεσία: Καισαριανή
|
Μπράβο Κώστα , το θέμα που άνοιξες είναι καταπληκτικό , αλλά οι γνώσεις σου που μας προσφέρεις πολύτιμες !!!!
_______________________________________________________________
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 14:55 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Μπαταρια
Το θεμα μπαταρια ειναι πολυ μεγαλο και θελει μεγαλη συζητηση. Το μονο που μπορω να σας πω ειναι... Λογο της ακινησιας της μπαταριας,η καταστροφη της ειναι πολυ ευκολη.Γιαυτο,πριν κανετε οτιδηποτε αλλο,καλο ειναι να την πατε σε καποιο ηλεκτρολογειο αυτοκινητων,για να την φορτίσουν και να τσεκαρουν αν ειναι καλη. Αν δεν ειναι καλη.....εννωειτε οτι την αλλαζουμε.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 14:58 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 19:29 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Μπουζι
Πανω σε αυτο το θεμα δεν υπαρχει συζητηση!! Αλλαγη καθε χρονο,και αν δουλευουμε πολυ την μηχανη μας (πανω απο 100 ωρες) δυο φορες τον χρονο. Και εννοειτε οτι βαζουμε τα μπουζι που δίνει η αντιπροσωποια και οχι οτι βρουμε.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Κωστας Κορινθος
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ετοιμασία σκάφους για την καλοκαιρινή εξόρμηση Δημοσιεύτηκε: Σάβ 09 Ιούλ 2011, 21:22 |
|
Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50 Δημοσιεύσεις: 1356 Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
|
Δοκιμη μηχανης
Εφοσον τσεκαραμε και επισκευασαμε τα ποιο κυρια μερη της μηχανης ηρθε η ωρα να την βαλουμε μπροστα. Να ξερετε,η μηχανη δοκιμαζετε μονο μεσα σε βαρελι και οχι με μαγουλα για να εχει καποια αντισταση στης δοκιμες μας. Αφου εχουμε βαλει την μηχανη μας στο βαρελι και εχει σκεπαστει το ιμπελερ με νερο,βαζουμε μπροστα την μηχανη και την αφηνουμε στο ρελαντι να δουλεψει περιπου τα 3-4 λεπτα. Το πρωτο πραγμα που κοιταμε ειναι αν βγαζει νερο.Αν δεν βγαζει την σβηνουμε. Στην περιπτοση που δεν βγαζει νερο,ενω εχουμε αλλαξει η εχουμε τσεκαρει το ιμπελερ,κοιταμε μηπως εχει βουλωσει το σωληνακι,(σινηθως βουλωνει απο σκονες,λασπη,ακομα και απο εντομα που εχουνε φτιαξει φωλιες.),και το ξεβουλωνουμε βαζοντας μεσα ενα συρματακι η το φυσαμε με τον αερα μεχρι να ξεβουλωσει.Σε περιπτοση που βαζουμε αερα,τον ακουμε να βγενει απο το ποδι της μηχανης και δεν βγαζει νερο τοτε χρειαζετε να το δει μαστορας. Τωρα,οταν δουμε οτι βγαζει κανονικα νερο με πιεση και εχουμε αφησει την μηχανη να ζεσταθει και να γυρισει η παλια βενζινα με την καινουρια,κομπλαρουμε την ταχυτητα πρωσο και αφηνουμε για 1 λεπτο να δουλεψει η μηχανη προσεχοντας ταυτοχρονα να μην αδειαζει το βαρελι απο το νερο συμπληρώνοντας με ενα λαστιχο νερο. Εφοσον δουλεψουμε την μηχανη για ενα λεπτο με πρωσο,δοκιμαζουμε και αν δουλευει σωστα και η οπισθεν και οταν δουμε οτι κουμπωνουνε σωστα οι ταχυτητες τοτε βαζουμε πρωσο και κατεβαζουμε αποτομα την μανετα δινοντας γκαζι, για να δουμε αν φορτωνει η μηχανη μας η αν μας σβησει.Αν ανεβαζει κανονικα της στροφες χωρις να σβηνει, σβηνουμε κατευθειαν την μηχανη μας και ειμαστε ΟΚ.Αν μας σβησει τοτε ξαναδοκιμαζουμε. Σε περιπτοση που συνεχειζει να μας σβηνει στα αποτομα γκαζια,τοτε υπαρχει προβλημα στο καρμπυλατερ και χρειαζετε να το πατε στον μηχανικο σας για να το καθαρισει και να το ρυθμησει.
_______________________________________________________________ Οσο ψαρευεις μαθενεις.
|
|
Κορυφή |
|
|
Μέλη σε σύνδεση |
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης |
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
|
|
|
|