BigFishing.gr

Το Στέκι του Ερασιτέχνη Ψαρά !!!




Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 7 Δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 17 Απρ 2011, 07:03 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 16 Απρ 2011, 19:25
Δημοσιεύσεις: 153
Τοποθεσία: ΩΡΟΠΟΣ ΜΗΛΕΣΙ
Άλλη μια καμπάνια που ξεκινά από τα μέλη του Greekdivers και αφορά την ενημέρωση των χειριστών σκαφών για τις αποστάσεις που πρέπει να κρατούν από το σημείο που διενεργείται υποβρύχια δραστηριότητα, έρχεται να υποκαταστήσει την αδιαφορία του επίσημου κράτους σ’ αυτό το σημαντικό πρόβλημα του ελληνικού καλοκαιριού.

Mια φιλότιμη προσπάθεια από το http://www.greekdivers.com, τη διαδικτυακή πύλη για τον υποβρύχιο κόσμο, λίγες μέρες πριν εισέλθουμε στη θερινή περίοδο που σκάφη και ψαροτουφεκάδες συνυπάρχουν με μεγάλο κίνδυνο, δυστυχώς για τους δεύτερους.

Mε ένα έξυπνο αυτοκόλλητο θα προσπαθήσουν να ευαισθητοποιήσουν τους ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής για την παρουσία ενός συνανθρώπου τους, με τα ίδια ακριβώς δικαιώματα αναψυχής στη θάλασσα με αυτούς.

Συνημμένο:
Υποβρύχια Δραστηριότητα.jpg


Aς ελπίσουμε το φετινό καλοκαίρι να μη θρηνήσουμε θύματα σε αυτό το τραγικό παιχνίδι άγνοιας και αδιαφορίας για τους βασικούς κανόνες ασφαλείας.

Για περισσότερες πληροφορίες μπείτε στο: http://www.greekdivers.com/forum/index.php?showtopic=23253

Απο το " ΕΘΝΟΣ"


Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

_______________________________________________________________
Στο forum πάμε για να ξε-σκάμε και όχι για να σκάμε !!!

Captain .


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 
google adsense
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 17 Απρ 2011, 07:08 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 16 Απρ 2011, 19:25
Δημοσιεύσεις: 153
Τοποθεσία: ΩΡΟΠΟΣ ΜΗΛΕΣΙ
Η αντιμετώπιση μιας κατάστασης ανάγκης

Του Μάκη Ματιάτου

Δεν είναι λίγες οι φορές που ένα μέλος του πληρώματος «φεύγει» στη θάλασσα για κάποιο λόγο. Και δεν είναι λίγες οι φορές που ένα τέτοιο περιστατικό έχει αποβεί μοιραίο επίσης για κάποιους λόγους. Φυσικά η αντιμετώπιση είναι η πρόληψη, αλλά... Εδώ θα ασχοληθούμε με την αντιμετώπιση και τις ενέργειες για την αποκατάσταση της φυσικής επαφής με το θύμα.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το να βρεθεί ξαφνικά κάποιος στη θάλασσα είναι μια σοβαρή περίπτωση, που θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε με απόλυτη σοβαρότητα, ειδικά αν οι καταστάσεις στην περιοχή που ταξιδεύουμε δεν είναι ιδανικές, αν δηλαδή επικρατεί θαλασσοταραχή ή υπάρχει περιορισμένη ορατότητα η αντίδρασή μας επιβάλλεται να είναι άμεση και να προσδιορίζεται από δύο σκέλη, την αποκατάσταση της οπτικής επαφής μας με το θύμα και στη συνέχεια τη διάσωση που δεν είναι άλλο από την αποκατάσταση της φυσικής επαφής με ασφάλεια.

Γενικά θα λέγαμε πως οι άμεσες αντιδράσεις μας θα πρέπει να είναι οι παρακάτω:
1. Φωνάζουμε δυνατά στο υπόλοιπο πλήρωμα «άνθρωπος στα θάλασσα» και κάνουμε κράτει.
2. Αναθέτουμε σε έναν από το πλήρωμα να παρατηρεί και να μη χάσει από τα μάτια του την οπτική επαφή με το θύμα, δείχνοντας συνέχεια τη θέση του με τα χέρια.
3. Γυρίζουμε κατά Ι80° το σκάφος μας και κάνοντας αργά, επιχειρούμε να πλησιάσουμε το θύμα.

Μέθοδοι διάσωσης υπάρχουν πολλές. οι περισσότερες από τι οποίες μόνο στη θεωρία είναι εφικτές αν δεν υπάρχει το έμπειρο χέρι και μάτι κάποιου εξοικειωμένου με τη θάλασσα και τα σκάφη. Η πιο απλή και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν είναι αυτά που αναφέραμε παραπάνω. Είναι η πλέον ενδεδειγμένη και λογική αντίδραση, βασισμένη στον κοινό νου που όλοι διαθέτουμε. Ας δούμε όμως άλλες τρεις μεθόδους κάθε μία με τα δικά της θετικά και αρνητικά σημεία.


Προσέγγιση με την πλώρη (σχ. 1)

Συνημμένο:
001.JPG


Κρατάμε αρκετή απόσταση από το θύμα κατά την προσέγγισή μας κόντρα στον καιρό.

Κόβουμε ταχύτητα, κρατώντας μόνο τόση όση χρειάζεται για το τιμόνεμα, κάνοντας πρόσω και κράτει.

Κρατάμε τη θέση του θύματος στην αριστερή (προσήνεμη) μάσκα μας.

Μόλις φτάσουμε αρκετά κοντά, κάνουμε κράτει και πιάνουμε το θύμα με σωσίβιο, σκοινί ή με τα χέρια.

Σβήνουμε τη μηχανή.

Βοηθάμε το θύμα να κάτσει ή να ξαπλώσει σε μια θέση στο σκάφος μέχρι να συνέλθει.

Το πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου είναι ότι ταιριάζει απόλυτα σε σκάφη με χαμηλά έξαλα, όπως για παράδειγμα τα φουσκωτά , επιτρέπει την προσέγγιση κόντρα στον καιρό και περιορίζει τις πιθανότητες να βρεθεί το θύμα κάτω από το σκάφος.

Τα μειονεκτήματα είναι ότι χρειάζεται καλός συντονισμός όταν επιχειρήσουμε να πιάσουμε το θύμα, μπορεί να μην έχουμε καλή ορατότητα όταν αυτό βρίσκεται στην πλώρη μας και φυσικά είναι πολύ δύσκολο να αποκαταστήσουμε τη φυσική επαφή, αν είμαστε μόνοι μας πάνω στο σκάφος.


Προσέγγιση με την μπάντα (σχ. 2)

Συνημμένο:
003.JPG


Πλησιάζουμε το θύμα, έχοντάς το στην υπήνεμη μπάντα μας.

Μόλις φτάσουμε στο ύψος της θέσης του, κάνουμε κράτει τη μηχανή.

Αφήνουμε το σκάφος να ξεπέσει με τον καιρό προς το σημείο που βρίσκεται το θύμα.

Όταν φτάσουμε δίπλα του, σβήνουμε τη μηχανή και επιχειρούμε να το πάρουμε πάνω.

Τα πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου είναι ότι ταιριάζει σε σκάφη με υψηλή πλώρη, γιατί η προσέγγιση με την μπάντα δεν περιορίζει την οπτική επαφή με το θύμα σε σχέση με την προηγούμενη, όπου πλησιάζουμε με την πλώρη. Επίσης μας δίνει μεγαλύτερο χώρο για να το πάρουμε πάνω, δηλαδή όλη την μπάντα μας. Ακόμα κατά την προσέγγισή μας και κρατώντας το στην υπήνεμη μπάντα μας, το προφυλάσσουμε από το κύμα, αλλά μπορούμε και να το πάρουμε πάνω από την περιοχή του κόκπιτ, όπου το ύψος των εξάλων είναι χαμηλότερο.

Τα μειονεκτήματα είναι ότι η προσέγγισή μας δεν είναι άνετη με φουρτούνα και το κύμα από την μπάντα μας. Επίσης, αν το σκάφος μας είναι μικρό το κύμα μπορεί να μας «ρίξει» πάνω στο θύμα, όταν έχουμε πλησιάσει πολύ.


Η βόλτα του Williamson (σχ. 3)

Συνημμένο:
002.JPG


Είναι μια μέθοδος που εφαρμόζεται, όταν το ατυχές περιστατικό συμβαίνει τη νύχτα ή με περιορισμένη ορατότητα, με σκοπό να «βρούμε» το θύμα στα τυφλά. Προϋποθέτει ένα προσεκτικό συντονισμό κινήσεων με την πυξίδα, για να οδηγηθούμε ακριβώς στο σημείο του θύματος. Ας παρακολουθήσουμε το σχήμα 3 για να αντιληφτούμε τις ενέργειες.

Με το «άνθρωπος στη θάλασσα» γυρίζουμε 60° δεξιά ή αριστερά, ανάλογα με την ανάγκη. Μόλις φτάσουμε στις 60°, παίρνουμε το τιμόνι όλο ανάποδα μέχρι να έρθουμε 180º σε σχέση με την αρχική μας πορεία. Τον άτυχο φίλο μας θα τον βρούμε στην πλώρη μας, ταξιδεύοντας αντίθετα από την αρχική μας πορεία. Η μέθοδος αυτή πρέπει να δοκιμαστεί με ομαλές συνθήκες κάνοντας εξάσκηση σε άσχετο χρόνο. Αν την επιχειρήσουμε για πρώτη φορά και με τη σύγχυση της στιγμής, είναι σίγουρο πως δεν θα είναι επιτυχημένη.

Στο μηχανοκίνητο σκάφος το κυριότερο λάθος που κάνουμε και το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα να βρεθεί άνθρωπος στη θάλασσα, είναι ο χειρισμός του. Απότομο ξεκίνημα, απότομη αύξηση στροφών και επιτάχυνσης, ξαφνική αλλαγή πορείας είναι μερικά από αυτά τα λάθη. Ακόμα, αν δεν κρατιόμαστε καλά όταν κινούμεθα με ταχύτητα ή στραβοπατήσουμε, αν καθόμαστε πάνω στην κουπαστή ή στα μπαλόνια του φουσκωτού, διατρέχουμε κίνδυνο να βρεθούμε στα θάλασσα με κάποιο ξαφνικό χειρισμό του τιμονιέρη. Ο ρόλος του ανθρώπου στο τιμόνι δεν είναι μόνο να τιμονεύει, αλλά και να ενημερώνει έγκαιρα το πλήρωμα για τις προθέσεις του, κυρίως αν πρόκειται να κάνει κάποιο ακραίο χειρισμό ή αλλαγή στην πλεύση, έτσι ώστε οι επιβαίνοντες να κρατηθούν ανάλογα. Η θάλασσα και τα σκάφη είναι απόλυτα ασφαλή, αν κυβερνάμε με το μυαλό και όχι με την παρόρμηση της στιγμής.


http://www.ortsa.gr/article.php?aid=413&pg=1


Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

_______________________________________________________________
Στο forum πάμε για να ξε-σκάμε και όχι για να σκάμε !!!

Captain .


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 17 Απρ 2011, 07:10 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 16 Απρ 2011, 19:25
Δημοσιεύσεις: 153
Τοποθεσία: ΩΡΟΠΟΣ ΜΗΛΕΣΙ
Ψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής το νέο φορολογικό νομοσχέδιο για τα τεκμήρια σκαφών αναψυχής.

Ψηφίστηκε στην ολομέλεια της Βουλής το φορολογικό νομοσχέδιο για τα τεκμήρια σκαφών τα οποία έχουν ως εξής:

Τεκμήρια σκαφών ανοικτού τύπου ταχύπλοα και μη

Μέχρι 5 μέτρα, αντικειμενική δαπάνη 3.000€
Πάνω από 5 μέτρα, αντικειμενική δαπάνη 4.000€


Τεκμήρια σκαφών με χώρους ενδιαίτησης

Έως 7 μέτρα αντικειμενική δαπάνη 8.000€
πάνω από 7 και μέχρι 10 μέτρα, 2.000€/μέτρο
πάνω από 10 και μέχρι 12 μέτρα, 5.000€/μέτρο
πάνω από 12 και μέχρι 15 μέτρα, 10.000€/μέτρο
πάνω από 15 και μέχρι 18 μέτρα, 15.000€/μέτρο
πάνω από 18 και μέχρι 22 μέτρα, 20.000€/μέτρο
πάνω από 22 μέτρα 35.000€/μέτρο

Τα ποσά και των δύο παραπάνω περιπτώσεων μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους, κατά 10% αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη από το έτος που νηολογήθηκε για πρώτη φορά και 20% αν έχει περάσει χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Τα ποσά της Β περίπτωσης (με χώρους ενδιαίτησης) μειώνονται κατά 50% για ιστιοφόρα και για πλοία που έχουν κατασκευασθεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ ολοκλήρου από ξύλο τύπων "τρεχαντήρι","βαρκαλάς", "πέραμα", "τσερνίκι" και "λίμπερτυ".
Τα σκάφη επαγγελματικής χρήσης δεν λαμβάνονται υπόψη για την αντικειμενική δαπάνη.
Για σκάφος με μόνιμο πλήρωμα ναυτολογημένο για ολόκληρο ή μέρος του έτους, στην παραπάνω δαπάνη προστίθεται και η αμοιβή του πληρώματος.


Νέο φορολογικό νομοσχέδιο- τεκμήρια σκαφών- φόρος πολυτελείας - ερωτήσεις…

Πρέπει να διευκρινισθούν ορισμένα βασικά σημεία του νομοσχεδίου όπως τι ορίζουμε ως χώρο ενδιαίτησης. Για παράδειγμα, είναι η τουαλέτα κάτω από την κονσόλα χώρος ενδιαίτησης; Οι καμπίνες που κοιμίζουν δύο άτομα σε ένα φουσκωτό η πολυεστερικό μέχρι 10 μέτρα είναι χώρος ενδιαίτησης;

Προσωπική μας άποψη είναι ότι ο χώρος ενδιαίτησης είναι ένας χώρος που μπορούν δύο άτομα να κοιμηθούν, να φάνε και να πλυθούν σε κλειστό ενιαίο χώρο.

Επίσης ο φόρος πολυτελείας υπολογίζεται επί της αξίας του σκάφους, επί της αξίας του σκάφους και των μηχανών, ή επί της αξίας του σκάφους, των μηχανών και του εξοπλισμού;

Σε γενικές γραμμές, τα τεκμήρια διαβίωσης είναι αποδεκτά, σε κάποια σημεία είναι και μικρά. Η αναμονή τους για πάνω από ενάμιση χρόνο όμως προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στην αγορά του σκάφους.

Εν αναμονή…


ΠΗΓΗ: ΟΡΤΣΑ http://www.ortsa.gr/newsone.php?nid=412

_______________________________________________________________
Στο forum πάμε για να ξε-σκάμε και όχι για να σκάμε !!!

Captain .


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 17 Απρ 2011, 07:15 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 16 Απρ 2011, 19:25
Δημοσιεύσεις: 153
Τοποθεσία: ΩΡΟΠΟΣ ΜΗΛΕΣΙ
Στροφή επί τόπου με πολυεστερικό σκάφος

Του Μάκη Ματιάτου


Τα διπλέλικα σκάφη μανουβράρονται ευκολότερα στο λιμάνι. Αυτό οφείλεται στην ενέργεια της μιας προπέλας, που εξισορροπεί αυτήν της άλλης με αντίθετη στρέψη.

Στα μονέλικα σκάφη οι κινήσεις για το ρεμετζάρισμα γίνονται, κάνοντας μία πρόσω και μία ανάποδα τη μηχανή με αντίστοιχες κινήσεις του πηδαλίου, όπως στο παρκάρισμα του αυτοκινήτου. Με δύο μηχανές και δύο προπέλες τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά εύκολα, ακόμα και χωρίς τη χρήση του bow thruster.

Το σκάφος μπορεί να στραφεί επί τόπου κατά 360 μοίρες χωρίς να χρησιμοποιήσουμε καν τα πηδάλια. Για παράδειγμα, για να κάνουμε μία αριστερή στροφή επί τόπου, βάζουμε στο πρόσω τη δεξιά μηχανή και στο ανάποδα την αριστερή, όπως φαίνεται στο σχήμα 1.


Συνημμένο:
Σκαφος με δυο προπελες.jpg



Το ζεύγος των δυνάμεων κάνει την πρύμη να στραφεί δεξιά γύρω από έναν νοητό άξονα, άρα η πλώρη στρέφεται αριστερά. Την όλη διαδικασία βοηθά και η ενέργεια της φοράς τη προπέλας (propeller effect), που «δαγκώνει» το νερό σαν κουπί και τραβώντας διευκολύνει τη στρέψη.

Ας παρακολουθήσουμε στο σχήμα 2 πώς ακριβώς λειτουργεί το σκάφος σε μία επί τόπου στροφή προς τα δεξιά. Στη θέση Α βάζουμε πρόσω την αριστερή μηχανή και ανάποδα τη δεξιά. Αν το σκάφος, καθώς στρέφεται, τείνει να κινηθεί πρόσω, μειώνουμε τις στροφές της αριστερής μηχανής, που είναι στο πρόσω, όπως φαίνεται στη θέση Β. Εδώ θα πρέπει να προσέξουμε. Δεν αυξάνουμε τις στροφές της δεξιάς μηχανής που είναι στο ανάποδα για να εξισορροπήσουμε, αλλά μειώνουμε το πρόσω. Στη θέση Γ, καθώς το σκάφος συνεχίζει να γυρίζει, βλέπουμε ότι τείνει να κάνει και λίγο ανάποδα, ξεφεύγοντας από την επί τόπου στροφή που ... επιθυμούμε.
Όπως και στην προηγούμενη περίπτωση μειώνουμε αντίστοιχα τις στροφές της δεξιάς μηχανής που κάνει ανάποδα, αντί να
αυξήσουμε το πρόσω της αριστερής.




Το μυστικό στη μανούβρα και ειδικά στην επί τόπου στροφή είναι να χρησιμοποιήσουμε όσο γίνεται λιγότερες στροφές και βέβαια πάντα να μειώνουμε τις στροφές των μηχανών, για να ελέγξουμε το σκάφος και να εξισορροπήσουμε. Ειδικά σε σκάφη με μεγάλες ιπποδυνάμεις, οι πολλές στροφές μπορεί να μας κάνουν να χάσουμε τον έλεγχο με αποτέλεσμα να κάνουμε κάποια ζημιά, πέφτοντας πάνω στο μώλο ή σε άλλο σκάφος.

Το παίξιμο με τις μανέτες χωρίς τη χρήση του πηδαλίου είναι μία εξάσκηση απαραίτητη για να εξοικειωθούμε περισσότερο με το σκάφος μας, αλλά και την ιδιαίτερη συμπεριφορά του με δυνατό αέρα. Μια τέτοια εξάσκηση σε ανοικτό κολπίσκο με αέρα, μακριά από άλλα σκάφη, θα μας δώσει τη ευκαιρία να γνωρίσουμε το σκάφος μας καλύτερα πριν επιχειρήσουμε να ρεμετζάρουμε σε ένα ασφυκτικά γεμάτο λιμανάκι, όπου πέρα από τη μανούβρα πρέπει να έχουμε το νου μας σε επιπλέοντα σκοινιά, αγκυρόσκοινα και καδένες.


Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή την δημοσίευση.

_______________________________________________________________
Στο forum πάμε για να ξε-σκάμε και όχι για να σκάμε !!!

Captain .


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 18 Απρ 2011, 12:41 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 16 Απρ 2011, 19:25
Δημοσιεύσεις: 153
Τοποθεσία: ΩΡΟΠΟΣ ΜΗΛΕΣΙ
Το αδιάρρηκτο φράγμα της συμβατικής πλεύσης

του Ιάσονα Θαλασσινού

Μπορεί ο άνθρωπος να έσπασε το φράγμα του ήχου, εκείνο όμως που δεν κατόρθωσε μέχρι σήμερα, είναι να σπάσει το φράγμα της θεωρητικής ταχύτητας της γάστρας ενός σκάφους εκτοπίσματος.

Τι είναι το σκάφος εκτοπίσματος; Ας προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε διεξοδικά. Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα συμβατικό σκάφος, μηχανοκίνητο ή ιστιοφόρο, που ταξιδεύει σε συμβατική πλεύση (δηλαδή δεν πλανάρει λόγω σχήματος γάστρας) με τα πανιά ή τη μηχανή.

Καθώς το σκάφος κινείται μέσα στο νερό, η γάστρα του δημιουργεί κύματα, που ταξιδεύουν και αυτά μαζί του, με την ίδια σχεδόν ταχύτητα. Γενικά μπορούμε να πούμε πως, όσο πιο βαρύ είναι το σκάφος, τόσο πιο βαθύ είναι το κοίλωμα μεταξύ των κορυφών των κυμάτων , που δημιουργούνται από τη διέλευσή του.

Όσο πιο γρήγορα «ταξιδεύει το κύμα, τόσο πιο μακριά είναι η περίοδός του ή, πιο αναλυτικά, η απόσταση μεταξύ των κορυφών δύο συνεχόμενων κυμάτων. Έτσι, καθώς η ταχύτητα του σκάφους του παραδείγματός μας μεγαλώνει, ο αριθμός των κυμάτων που δημιουργούνται μικραίνει, αφού η περίοδός τους μεγαλώνει. Κάποια στιγμή, με την αύξηση της ταχύτητας, θα βρεθούμε να ταξιδεύουμε στο κοίλωμα ενός κύματος, του οποίου η μια κορυφή βρίσκεται στην πλώρη και η άλλη στην πρύμη. Το κύμα αυτό κρατάει το σκάφος μας «αιχμάλωτο». Μετά από πολλές έρευνες, ο άνθρωπος κατόρθωσε να προσδιορίσει την ταχύτητα του κύματος, που είναι η ρίζα της απόστασης μεταξύ δύο κορυφών σε μέτρα, πολλαπλασιασμένη επί 2,43.
Όταν το σκάφος ταξιδεύει, δημιουργεί τρία είδη κυμάτων, τα διαγώνια κύματα της πλώρης, τα διαγώνια κύματα της πρύμης και τα εγκάρσια.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ένα κύμα μήκους 8 μέτρων «ταξιδεύει» με ταχύτητα 6,87 κόμβους, ενώ ένα μεγαλύτερο, 12 μέτρων ας πούμε, «τρέχει» με 8,41 κόμβους, σύμφωνα με τον τύπο:

[center]Ταχύτητα κύματος = 2,43 x √ μήκους κύματος. [/center]

Ας γυρίσουμε όμως τώρα στο σκάφος του παραδείγματός μας, ένα ιστιοφόρο βαρέος εκτοπίσματος. Όπως είδαμε, το κύμα δημιουργείται από τη γάστρα και την αντίσταση, που προβάλλει στο νερό. Όταν το σκάφος μας φτάσει το μέγιστο της ταχύτητάς του, είδαμε ακόμα ότι δημιουργείται ένα και μοναδικό κύμα. ?ρα μπορούμε να πούμε ότι και το σκάφος θα φτάσει μια ταχύτητα ίση με εκείνη του κύματος, που το ίδιο δημιουργεί. Είναι μια ταχύτητα, που εξΆ ορισμού δεν μπορεί να υπερβεί. ?ρα μπορούμε να πούμε ότι η ταχύτητα αυτή είναι και η μέγιστη θεωρητική ταχύτητα του σκάφους μας.

Πώς Θα την προσδιορίσουμε; Μα, αντικαθιστώντας στην παραπάνω εξίσωση την ταχύτητα κύματος με την ταχύτητα σκάφους και το μήκος κύματος με το μήκος της ισάλου του σκάφους μας, δηλαδή:

[center]Ταχύτητα σκάφους = 2,43 x √ μήκους ισάλου [/center]
ή καλύτερα: [center]Vr = 2,43 x √LWL [/center]

[
Στο 1/3 περίπου της θεωρητικής ταχύτητας θα υπάρχουν τρία κύματα από σοφράνο.

O παραπάνω τρόπος είναι ενδεικτικός των δυνατοτήτων ενός ιστιοφόρου εκτοπίσματος και χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της θεωρητικής ή σχετικής ταχύτητας, όταν συγκρίνουμε δύο σκάφη του ίδιου τύπου. Σίγουρα θα έχετε ακούσει να λέγεται ότι ένα σκάφος είναι πιο γρήγορο από ένα άλλο, επειδή έχει μεγαλύτερη ίσαλο. Ο παραπάνω τύπος μας εξηγεί το γιατί. Όλα όσα αναφέραμε αφορούν, βέβαια, τη συμβατική πλεύση και όχι το πλανάρισμα. Πολλές φορές ακόμα και σκάφη εκτοπίσματος πλανάρουν για λίγο, όταν για παράδειγμα βρίσκονται στην κορυφή ενός κύματος και αρχίζουν να κατεβαίνουν προς το κοίλωμα.



Καθώς το σκάφος επιταχύνεται και φτάνει στο 1/2 περίπου της θεωρητικής ταχύτητας, τα κύματα επιταχύνονται αντίστοιχα, το μήκος μεγαλώνει και ο αριθμός τους μειώνεται σε δύο.

Επίσης, τα σύγχρονα ελαφρά ιστιοφόρα με μεγάλη ιστιοφορία μπορούν να υπερβούν αρκετά τη θεωρητική ταχύτητα της γάστρας στα πρύμα με μπαλόνι. Αυτές όμως δεν θεωρούνται συμβατικές πλεύσεις σκάφους βαρέος εκτοπίσματος, όπως είναι ο ναυπηγικός όρος. Το ό,τι τα σκάφη αυτά «εκτοπίζουν» συνεχώς ένα βαρύ «τμήμα νερού» είναι και ο λόγος, που τους δόθηκε ο συγκεκριμένος όρος, σε αντίθεση με εκείνα μεσαίου και ελαφρού εκτοπίσματος, τα οποία επίσης λέγονται σκάφη ημιπλαναρίσματος και πλαναρίσματος αντίστοιχα.

Πριν ολοκληρώσουμε το Θέμα μας, ας πούμε και τα πρακτικά οφέλη από τη γνώση της θεωρητικής ή σχετικής ταχύτητας ενός σκάφους. Αν και πολλές φορές ο ιδιοκτήτης ή κυβερνήτης ενός ιστιοφόρου μπορεί να προσδιορίσει με μεγάλη ακρίβεια την ταχύτητα, με την οποία ταξιδεύει το σκάφος του ανά πάσα στιγμή, χωρίς να κοιτάξει καν το δρομόμετρο, είναι πολύ εύκολο και εμείς να κάνουμε το ίδιο με μια απλή παρατήρηση. ?ν δούμε δύο κύματα να σχηματίζονται από πλώρη μέχρι πρύμη, το σκάφος ταξιδεύει στο ήμισυ (1/2) της θεωρητικής ταχύτητάς του. Αν πάλι δούμε τρία κύματα, τότε η ταχύτητά του είναι το ένα τρίτο (1/3) της θεωρητικής. Και βέβαια, όταν ένα και μοναδικό κύμα ταξιδεύει μαζί μας, από πλώρη μέχρι πρύμη, έχουμε φτάσει τη μέγιστη ταχύτητά μας, δηλαδή τη θεωρητική ταχύτητα της γάστρας του σκάφους μας.


Φτάνοντας το σκάφος τη θεωρητική ταχύτητά του, παρατηρούμε μόνο ένα κύμα με κορυφές στα δύο άκρα της ισάλου.


ΠΗΓΗ: ortsa.gr [http://ortsa.gr/article.php?aid=284&pg=3]στο καφενείο πάμε για να ξε-σκάμε και όχι για να σκάμε !!!

captain theodoros .

_______________________________________________________________
Στο forum πάμε για να ξε-σκάμε και όχι για να σκάμε !!!

Captain .


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 22 Απρ 2011, 16:54 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 12 Απρ 2011, 10:50
Δημοσιεύσεις: 234
να προσθέσω κάτι στα πολύ σωστά που μας είπε ο καπετάνιος για την περίπτωση που πέσει άνθρωπος στην θάλασσα από το σκάφος μας !!!!!
με το που θα πέσει ο άνθρωπος στο νερό,κάνουμε κράτη τον κινητήρα και στρίβουμε το σκάφος έτσι ώστε να προστατέψουμε τον ναυαγό από την προπέλα μας !!!!!!!


Κορυφή
 Προφίλ  
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Πλεύση & Ασφάλεια
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 27 Απρ 2011, 08:43 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 22 Μαρ 2011, 14:50
Δημοσιεύσεις: 1356
Τοποθεσία: Ισθμια-Κορινθος
Κώστας gaskaloz έγραψε:
να προσθέσω κάτι στα πολύ σωστά που μας είπε ο καπετάνιος για την περίπτωση που πέσει άνθρωπος στην θάλασσα από το σκάφος μας !!!!!
με το που θα πέσει ο άνθρωπος στο νερό,κάνουμε κράτη τον κινητήρα και στρίβουμε το σκάφος έτσι ώστε να προστατέψουμε τον ναυαγό από την προπέλα μας !!!!!!!

Κωστα μεχρι να παρεις χαμπαρη οτι καποιος επεσε στην θαλασσα,θα εισαι μπροστα τουλαχιστον 20-30 μετρα αναλογος παντα με την ταχυτητα που πηγενεις.Αρα ειναι ανωφελο να κανεις εντελος κρατη την μηχανη γιατι αν πηγενεις με 20-30 μιλια εκεινη την ωρα αυτοι που ειναι πανω στο σκαφος και εχουνε σκηψει για να δουνε αυτον που επεσε θα βρεθουνε στην πλωρη του σκαφους με δυσαρεστες συνεπειες λογο φυγοκεντρου δυναμης.
Οταν καποιος πεσει στην θαλασσα βεβαιος κοβουμε αλλα οχι αποτομα!!
Κοβουμε ομαλα και ταυτοχρονα στριβουμε το σκαφος μας αλλα με τα ματια παντα πανω σε αυτον που επεσε στην θαλασσα.
Καλο ειναι να μη μας τυχει ποτε αλλα καλο ειναι να ξερουμε 5 πραγματα για το τι θα κανουμε σε μια τετοια περιπτοση.

_______________________________________________________________
Οσο ψαρευεις μαθενεις.


Κορυφή
 Προφίλ  
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  

Δημιουργία νέου θέματος Απαντήστε στο θέμα  [ 7 Δημοσιεύσεις ] 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Μετάβαση σε:  
cron


 
       
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Επαναφορά μπλοκ

Ελληνική μετάφραση από το phpbbgr.com
Portal XL 5.0 ~ Plain 0.2