BigFishing.gr
https://www.bigfishing.gr/

Μηχανισμοί - καλάμια
https://www.bigfishing.gr/viewtopic.php?f=70&t=157
Σελίδα 3 από 5

Συγγραφέας:  sofoklis [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 13:34 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

Και εγώ σε ευχαριστώ Θοδωρή για το διαδικτυακό χωρο
Καλάμια , μηχανισμοί, νήματα, πετονιές η αλλιώς!!!!!!!!!!!!!!!!!











Η θεία Ολγα ξέρει :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D:









Γιατι θα γράφει και ο Πακος με το ψευδώνυμο η Θεία Ολγα :--D: :--D: :--D:





Που την θυμήθηκα :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Συγγραφέας:  Θοδωρής [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 14:03 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

Συγγραφέας:  NPS(Νίκος Ψάλτης) [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 14:30 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

Η γνώμη μου είναι να ενωθούν οι δημοσιεύσεις και να δημιουργηθεί μια κατηγορία "Άρθρα" όπου θα φιλοξενούνται τέτοιου είδους θέματα πάντα κλειδωμένα, ώστε να μην χάνονται στο σύνολο των δημοσιεύσεων.

"Κώστα Κόρινθος", παρατηρώντας τις συχνές ερωτήσεις σου, αντιλαμβάνομαι ότι έχεις μεγάλη δίψα για μάθηση. Είμαι σίγουρος ότι θα πας μπροστά!!!! Ότι δεν καταλαβαίνεις .... πάρε με τηλέφωνο να στα εξηγήσω.

Συγγραφέας:  Θοδωρής [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 15:04 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

Καλησπερα Νικο !!!

Αυτη θα ειναι η επομενη κινηση , στην αρχικη θα υπαρχει λινκ που θα οδηγει σε αρθρα
των φιλων το BF . Θα ειναι αυτονομα στην διαθεση οποιου θελει να τα διαβασει !!!

Συγγραφέας:  sofoklis [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 16:26 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

Επιλογή μηχανισμού
Εφόσον είμαστε σίγουρη ότι ο μηχανισμός ταιριάζει με το καλάμι η το αντίστροφο. Μπαίνουμε στην διαδικασία επιλογής.
Χάος η αγορά, τεράστια και πολλές οι προτάσεις
Τα κριτήρια επιλογής είναι

Να είναι κατάλληλος για την τεχνική που τον θέλουμε
Οι δυνατότητες του(κυρίως τα φρένα) να είναι σε συνδυασμό με το καλάμι οι κατάλληλες
Το βάρος
Η χωρητικότητα τις μπομπίνας
Η ταχύτητα περιστροφής τις μπομπίνας
Τα υλικά κατασκευής
Η εγγύηση
Η σοβαρότητα τις αντιπροσωπείας (servis)
O αριθμός και η ποιότητα των ρουλεμάν
Η τιμή

Συγγραφέας:  Κωστας Κορινθος [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 16:42 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

NPS(Νίκος Ψάλτης) έγραψε:
"Κώστα Κόρινθος", παρατηρώντας τις συχνές ερωτήσεις σου, αντιλαμβάνομαι ότι έχεις μεγάλη δίψα για μάθηση. Είμαι σίγουρος ότι θα πας μπροστά!!!! Ότι δεν καταλαβαίνεις .... πάρε με τηλέφωνο να στα εξηγήσω.

Νικο θα ηθελα να σε ρωτησω αν μπορεις να μου πεις,πως γινετε να μη μπορω να βρω ενα ναυαγιο ενω ξερω που ακριβως πεφτει!! :anhit :anhit :anhit :anhit :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D:
Δεν θα ερθεις απο δω!! :anhit :anhit :anhit :anhit
Θα σου πω εγω ποιον δουλευεις!! :ung :ung :ung :ung :ung :ung
Την επομενη φορα ετοιμασου να σε στειλω στης σπαθες!!! :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D:

Συγγραφέας:  sofoklis [ Τρί 12 Ιούλ 2011, 18:33 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

Μηχανισμός για την τεχνική μολύβι φύλακας

Λαμβάνοντας υπόψιν τις προδιαγραφές του καλαμιού Δηλαδή 15-30 η 30-50 λίβρες που είναι και τα ποιο κατάλληλα για τα δικά μας ψαρέματα (κυρίως το πρώτο) Ανάλογα επιλέγουμε και μηχανισμό

Για την τεχνική αυτή υπάρχουν καλάμια κάθετου και οριζόντιου μηχανισμού( τα πρώτα δεν γνωρίζω αν εισάγονται στην ελληνική αγορά)

Ο μηχανισμός πρέπει να είναι κατάλληλος για χρήση νήματος

Προτιμότερη αλλά και ακριβότερη είναι οι μηχανισμοί οριζοντίου τυμπάνου με φρένα leverdrag(πλαϊνός μοχλός)Ειναι προτιμότεροι γιατί η τεχνική απαιτεί κάποιες φορες την άμεση απελευθέρωση φρένων πράγμα που γίνεται ευκολότερα με αυτούς τους μηχανισμούς.
Υπάρχουν μηχανισμοί με μονή η διπλή ταχύτητα. Προτιμότεροι είναι οι δεύτεροι αν και ακριβότεροι γιατι μας δίνουν την δυνατότητα ανάλογα το ψάρι να επιλέξουμε ταχύτητα. Άλλο ενα μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν είναι οτι οταν ανεβάζουμε το μολύβι απο τα 100 μετρά και μετα απο πολύωρο και κουραστικό κράτημα του καλαμιού αν επιλέξουμε την αργή ταχύτητα το μολύβι θα ανέβει λιγο πιο αργά αλλά πολύ πιο ξεκούραστα
Η κατάλληλη ταχύτητα( σχέση μετάδοσης) που πρέπει να έχει ο μηχανισμός αν είναι μονής ταχύτητας κυμαίνεται απο 1/4 έως 1/5 .Για τους δυταχυτους μηχανισμούς ισχύει το ίδιο για την γρήγορη ταχύτητα, όσο για την αργή συνήθως ειναι τυποποιημένη σε αυτούς τους μηχανισμούς και κυμαίνεται απο 1/2.5 έως 1/3.5
Η μπομπίνα πρέπει να έχει χωρητικότητα 400 μέτρα νήματος με αντοχή 50 λίβρες
Τα φρένα αν το καλάμι μας είναι 15-30 λιβρών δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις 30 λίβρες ( max drag)
Για τα ρουλεμάν(αριθμός και ποιότητα) και την ποιότητα των υλικών ότι πληρώνεται παιρνετε
Ο κατανεμητής αν υπάρχει(καλύτερα οχι) θα πρέπει να υπολογίσουμε ώστε να περνάει το στριφτάρι σύνδεσης νήματος πετονιάς

Το βάρος συντελεί ουσιαστικά σε αυτή την τεχνική γιατί μπορεί να κρατάμε για πολλές ώρες καλάμι και μοτέρ συν το βαριδι στο χέρι

Συγγραφέας:  sofoklis [ Τετ 13 Ιούλ 2011, 16:11 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

Αυτά που γράφω είναι αυτά που ξέρω . λίγο το διάβασμα λίγο η εμπειρία λίγο οι συζητήσεις κτλ. Ίσως υπάρχουν ελλείψεις. Ίσως χρειάζονται συμπλήρωμα ίσως υπάρχουν διαφορετικές απόψεις ίσως κάτι να έχω καταλάβει λάθος ίσως , ίσως , ίσως. Καλό είναι να μην γράφω μόνο μου.Ας κάνουμε όλοι μαζί αυτή την ενότητα ένα χρήσιμο οδηγό που θα βοηθήσει εμάς και τους επόμενους

Συγγραφέας:  Κωστας Κορινθος [ Τετ 13 Ιούλ 2011, 17:29 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

sofoklis έγραψε:
Μηχανισμός για την τεχνική μολύβι φύλακας

Λαμβάνοντας υπόψιν τις προδιαγραφές του καλαμιού Δηλαδή 15-30 η 30-50 λίβρες που είναι και τα ποιο κατάλληλα για τα δικά μας ψαρέματα (κυρίως το πρώτο) Ανάλογα επιλέγουμε και μηχανισμό

Για την τεχνική αυτή υπάρχουν καλάμια κάθετου και οριζόντιου μηχανισμού( τα πρώτα δεν γνωρίζω αν εισάγονται στην ελληνική αγορά)

Ο μηχανισμός πρέπει να είναι κατάλληλος για χρήση νήματος

Προτιμότερη αλλά και ακριβότερη είναι οι μηχανισμοί οριζοντίου τυμπάνου με φρένα leverdrag(πλαϊνός μοχλός)Ειναι προτιμότεροι γιατί η τεχνική απαιτεί κάποιες φορες την άμεση απελευθέρωση φρένων πράγμα που γίνεται ευκολότερα με αυτούς τους μηχανισμούς.
Υπάρχουν μηχανισμοί με μονή η διπλή ταχύτητα. Προτιμότεροι είναι οι δεύτεροι αν και ακριβότεροι γιατι μας δίνουν την δυνατότητα ανάλογα το ψάρι να επιλέξουμε ταχύτητα. Άλλο ενα μεγάλο πλεονέκτημα που έχουν είναι οτι οταν ανεβάζουμε το μολύβι απο τα 100 μετρά και μετα απο πολύωρο και κουραστικό κράτημα του καλαμιού αν επιλέξουμε την αργή ταχύτητα το μολύβι θα ανέβει λιγο πιο αργά αλλά πολύ πιο ξεκούραστα
Η κατάλληλη ταχύτητα( σχέση μετάδοσης) που πρέπει να έχει ο μηχανισμός αν είναι μονής ταχύτητας κυμαίνεται απο 1/4 έως 1/5 .Για τους δυταχυτους μηχανισμούς ισχύει το ίδιο για την γρήγορη ταχύτητα, όσο για την αργή συνήθως ειναι τυποποιημένη σε αυτούς τους μηχανισμούς και κυμαίνεται απο 1/2.5 έως 1/3.5
Η μπομπίνα πρέπει να έχει χωρητικότητα 400 μέτρα νήματος με αντοχή 50 λίβρες
Τα φρένα αν το καλάμι μας είναι 15-30 λιβρών δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τις 30 λίβρες ( max drag)
Για τα ρουλεμάν(αριθμός και ποιότητα) και την ποιότητα των υλικών ότι πληρώνεται παιρνετε
Ο κατανεμητής αν υπάρχει(καλύτερα οχι) θα πρέπει να υπολογίσουμε ώστε να περνάει το στριφτάρι σύνδεσης νήματος πετονιάς

Το βάρος συντελεί ουσιαστικά σε αυτή την τεχνική γιατί μπορεί να κρατάμε για πολλές ώρες καλάμι και μοτέρ συν το βαριδι στο χέρι

Το μονο που θελω να προσθεσω ειναι οτι στα μηχανακια με lever drag φρενα μπορουμε να κανουμε προρυθμησεις.
Τι εννοουμε με αυτο.
Μπορουμε να ρυθμησουμε στην θεση strike το μεγιστο των κιλων που θελουμε να δουλεψουμε σε καποια τεχνικη,χωρις να ψαχνουμε τελευταια στιγμη και στην τυχη τα ποσα κιλα θα βαλουμε.

Επιτελους σε βρηκα και καπου ελλειπή!! :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D: :--D:

Συγγραφέας:  sofoklis [ Τετ 13 Ιούλ 2011, 18:45 ]
Θέμα δημοσίευσης:  Re: Μηχανισμοί - καλάμια

spinning μηχανισμοί για το jigging

Στην τεχνική του jigging η χρήση νήματος είναι μονόδρομος( εκτός του παραμαλου)

Η επιλογή του μηχανισμού γίνεται πάντα σε συνάρτηση με το καλάμι. Υπάρχει μεγάλη γκάμα σε καλάμια που είναι κατάλληλα για χρήση πλάνων με διαφορετικό βάρος. Άλλη μια ιδιαιτερότητα τις τεχνικής αυτής είναι το ζύγισμα του καλαμιού σε συνδυασμό με το καλάμι(balance).Οι περισσότεροι κατασκευαστές καλαμιών αναγράφουν πιο είναι το ιδανικό και το μέγιστο φορτίο(βάρος)που μπορεί να δεχτεί το καλάμι,Αυτο αναγράφεται σε κιλά, λίβρες η με την ένδειξη pe 1,2,3,4,5,κτλ(pe=μονάδα μετρήσεις που χρησιμοποιούν οι Ιάπωνες κατασκευαστές που υποδηλώνει την διάμετρο και την αντοχή των νημάτων, Υπάρχει πίνακας μετατροπής σε κιλά και λίβρες θα τον ανεβάσω σε άλλο ποσταρισμα)

Αν πάρουμε ως δεδομένο το στοιχείο αυτό μπορούμε εύκολα να βρούμε των κατάλληλο μηχανισμό σε μέγεθος και βάρος

Αν το καλάμι αναφέρει ιδανικό φορτίο σε φρένα τα 5 κιλα θα είναι άσκοπο, επικίνδυνο για το καλάμι, καταστροφικό για το ζύγισμα και κουραστικό για τα χέρια μας το να τοποθετήσουμε ενα μηχανισμό με 15 κιλά φρένα.Τα φρενα του μηχανισμού δεν πρεπει να ξεπερνούν αυτά που αναγράφονται στο καλάμι.Τα ίδια σχεδον ισχύουν και για το αντίθετο
Οι μηχανισμοί με πάνω φρένα(στην μπομπίνα) είναι προτιμότερου απο εκείνους που έχουν κάτω(πισω) φρένα
Η ταχύτητα μεταδοσης πρέπει να είναι απο 1/4 έως 1/6......
Ποιότητα υλικών, αριθμός ρουλεμάν κτλ ότι πληρώνεται παίρνεται
Η χωρητικότητα τις μπομπίνας πρέπει να ειναι 200-250 μέτρα νήματος αντοχής 50 λιβρών

Η τεχνικη του jigging είναι απαιτητική και οι μηχανισμοί καταπονούνται αρκετά.Οι φτηνες λυσεις σε επιλογη μηχανισμού ισως τελικά να ειναι και οι ακριβότερες

Σελίδα 3 από 5 Όλοι οι χρόνοι είναι UTC + 2 ώρες [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/